Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2013 17:16 - "Търся приятели"
Автор: abc60 Категория: Други   
Прочетен: 1954 Коментари: 1 Гласове:
1



image
Забелязвам явление, което съм сигурна, че всички виждаме, но някак си затваряме очите си. С навлизането на интернет и като се има предвид как бързо се усъвършенстват технологиите и средствата за комуникация, социалните мрежи според мен само началото на всичко. Вече търсим приятели по интернет, което сякаш оставя прекият контакт между хората на заден план. Така ли ще общуваме вече? Само през екрани и компютри? Редно ли е?

Не бях включвала скайп доста дълго време. Дори и не можех да си спомня защо. Докато миналия ден не се случи нещо, което ме подсети. Изведнъж започнаха да ми пращат заявки за приятелство разни хора, които даже и не познавам, не са от града, в който живея и нямам никакъв досег с тях. Направих си експеримент - писах си с едно девойче, едва на 9 години е, от Свищов. Когато се опитах да разбера защо се е свързала с мен, тя ми написа, цитирам: "търся си приятели". Изненадах се и мисля, че дори я съжалих. Едно момиче едва на 9, а ми се стори толкова самотно. Защо се случва така и къде се къса връзката между хората? Когато аз бях на 9 нямаше нито компютри, нито интернет, да не говорим за телефони или други начини за комуникация. Ние играехме на криеница и гоненица, скачахме на ластик, обирахме ягодите от близките градини. А какво правят сега децата - стоят в дома си, заседнали пред компютъра, или скитосват градовете вечер с таблети в ръката. Забелязвали ли сте как в заведенията всичко е с таблет или телефон в ръка. Ок, няма лошо - стига да вършите някаква работа, а не просто да се занимавате с глупости, мили деца! И после обществото сочи с пръст "децата са насилници, убийци, не живеят здравословно". Да така е, но кой трябва да промени тази ситуация? Как така допускаме да позволяваме на децата си да търсят приятели? Загубили контакта с хората, къде и как ще намерят приятели през нереален свят на нули и единици? Истинско ли ще бъде това условно виртуално "приятелство" и защо не се замисляме върху опасностите, които крие?

Въпросите са ми много. Аз лично не позволявам на пленницата си, която е на 7 да докосва лаптопа ми. Не, че ще го счупи, но се притеснявам да не развие и тя зависимостта на някои деца към интернет. Пускам й от време на време някоя друга игра, но само когато аз преценя. Колкото и да ме молят родителите й да я науча, понеже на тях не им се отдава, не искам и да си го помислям все още. Изтръпнах миналия ден, когато се прибра и ми каза, че иска таблет за рождения си ден, понеже нейна съученичка заменила телефона си с таблет. Аз не знам какво означава и какви функции има това нещо, а тя милата, вече знае! Не мисля, че това е нормално, не мисля, че така децата ще развият приятели - търсейки ги в интернет.

 

Информацията е предоставена от форумът за личностно развитие аз мога бг.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lyuliak - мила
29.01.2016 21:21
страхотна статия ....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: abc60
Категория: Други
Прочетен: 30722
Постинги: 9
Коментари: 3
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930