Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2013 12:37 - Книги за деца
Автор: abc60 Категория: Други   
Прочетен: 896 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 08.10.2013 12:38


image

Напоследък доста уча заедно с детето на зълва ми. Тя е във втори клас вече и смея да твърдя, че има голямо желание да учи и да ходи на училище. Цяло лято, когато и да дойдеше на гости, ми разказваше какво е прочела, коя книжка и за какво се разказва в нея. Направи ми впечатление, че това дете изпитва голяма емоция от четенето. Затова реших да й направя изненада веднъж, и съвсем случайно минавайки покрай една книжарница, влязох и й взех една книжка. Може би и вие помните тази приказка, на мен ми беше любима – „Маша и мечокът”. Много хубава приказка. А едва ли някой може да е способен да опише радостта на детето, когато видя книжката. То не бяха подскоци, истерични крясъци и прегръдки, последвани от благодарности. Факт – седна, заразлиства книжката и я прочете цялата, на един дъх.

Така се смаях, знаех, че ще се зарадва, но не предполагах, че ще е чак толкова много. Не очаквах и такова голямо желание да я прочете сега и на мига. Седнах мълчаливо до нея, само я гледах как движеше пръстчето си по редовете, от време на време се чуваше някоя думичка, едва едва прошепната, а аз се усмихвах изумено от старанието й. Когато най-накрая я прочете и хлопна корицата, тя се обърна и ми каза, че й се струва много по-различно от историята в детското. Аз даже и не знаех, че са направили сериен анимационен филм по тази книга.

Стана ми много интересно и започнах да я засипвам с въпроси, попитах я всичко, което ми беше интересно да разбера. Едно седемгодишно момиченце, колкото и да не ми се вярвало, отговори, че предпочита да чете, защото така героите си ги е представяла в ума си, там където няма картинки. Каза, че за нея Маша е по-красива в книгата, отколкото в детското. Помоли ме пак да й купя книга, защото искала много да изчете всички приказки на света.

Кажете ми на такава гореща молба как се отказва? Това, за което се сетих е, че навремето баща ми, когато ходеше командировка в София, постоянно ми купуваше книги и бях събрала три колекции с по десетина книжки „Златна колекция за деца”. Отидох до къщата на родителите ми, извадих си кашоните с детските книжки, позабърсах си малко и всичките й ги занесох. Въпросът е, че това беше лятото, а скоро сигурна съм ще свършат. Не знам какво да й взема сега. Имате ли някакви предложения за книжка, която да й купя и да й подаря? Заглавия като „Котаракът в чизми”, „Пепеляшка”, „Палечка”, „Гъливер”, „Заекът и костенурката” – си ги имаме. Моля да ме насочите какво друго би й било интересно за четене?


Информацията е предоставена от форума за образование аз мога бг



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: abc60
Категория: Други
Прочетен: 30715
Постинги: 9
Коментари: 3
Гласове: 0
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930